Posts by DurtyFree

    Today I would like to talk about the future of GT-MP at its current state.


    We, the GT-MP Team and me, always tried to steer the ship in the right direction and thus not only made decisions in this time, but also put a lot of time in the development of GT-MP from the beginning, and long time before that on other projects. I don't want to count the time I've put into this project so far, because I know all the nights without sleep and full of work invested were worth it.
    Many do not understand how much time such a project demands when you are "all in" for it, especially with a real-life beside such a large project. All the server projects out there, that have been spending months creating the best possible gaming experience, have my full respect.


    My priorities in life are changing and so it's time to move on and make room for a fresh breeze. GT-MP will be taken over by an yet undisclosed person and his team.


    What does that mean for GT-MP?

    When the time comes, within the next few weeks, I will transfer GT-MP with everything that belongs to it. I will retire and devote my time to other things. GT-MP will then be continued by a new person and his team.


    Most changes will happen internally:

    • The developer team will grow with people from the new team
    • The active search for new developers will be pushed forward
    • Development priorities for the future will be redefined
    • The current team will remain as it is
    • Task areas of the current team members will be extended



    At this point I would like to sincerely thank all people who have shaped the last year for me and thus also GT-MP.

    The GT-MP adventure will continue, even without me. But I'm sure all the changes will be great for the future of GT-MP.

    Greetings,
    DurtyFree

    Heute möchte ich ein Thema ansprechen, welches die Zukunft von GT-MP betrifft.


    Ich habe stets mit meinem Team an der Seite versucht das Schiff GT-MP in die richtige Richtung zu lenken und damit in der Zeit nicht nur Entscheidungen getroffen, sondern auch von Beginn an sehr viel Zeit in die Entwicklung von GT-MP gesteckt. Die Zeit, die bis jetzt in dieses Projekt gesteckt wurde, möchte ich gar nicht zusammenrechnen, denn ich weiß das allein von meiner Seite aus Wochen hier drinnen stecken.

    Viele verstehen nicht, wie viel Zeit so ein Projekt frisst, wenn man mit Herz und Niere dabei ist. Ich habe wirklich allen Respekt vor allen Server Projekte, die da draußen seit Monaten ihre Zeit darin investieren, die best-mögliche Spielerfahrungen zu bieten.


    Die Prioritäten im Leben verschieben sich und so langsam ist es Zeit das Ruder abzugeben und Platz für frischen Wind zu sorgen. GT-MP wird an eine noch unbekannte neue Person und Ihrem Team weitergegeben.


    Was heißt das für GT-MP?

    Wenn es in den nächsten Wochen soweit ist werde ich GT-MP mit allem was dazugehört abgeben. Ich werde mich zurückziehen und meine Zeit anderen Dingen widmen. GT-MP wird dann von einer neuen Person und Ihrem Team weitergeführt.


    Änderungen werden größtenteils intern passieren:

    • Das Entwickler Team wird aufgestockt mit Leuten aus dem neuen Team
    • Die aktive Suche nach neuen Entwicklern wird angekurbelt
    • Entwicklungsprioritäten für die Zukunft werden neu festgelegt
    • Das aktuelle Team wird komplett bestehen bleiben
    • Aufgabenbereiche der aktuellen Team Mitglieder werden erweitert



    An dieser Stelle möchte ich mich noch einmal herzlichst bei allen Menschen bedanken die das letzte Jahr für mich und damit auch GT-MP geprägt haben.

    Das Abenteuer GT-MP wird weiter gehen, wenn auch ohne mich. Aber ich bin mir sicher, dass alle Änderungen frischen Wind für GT-MP bedeuten werden.


    Grüße,
    DurtyFree

    Client Patch (v0.1.798.602)
    - Added API wrapper for water height on client side (More informations in our wiki)
    - Added support for flashing blips on the pause menu map
    - Fixed menu item description not beeing updated for selected item
    - Fixed pause menu map beeing 20 pixel off when window size is changed during runtime
    - Fixed UIResText ignoring the Enabled property
    - Fixed textElements beeing only visibile if chat is visible
    - Fixed setPlayerNametagColor on client side
    - Reworked UIDynamicListItem on client side (More informations in our wiki)
    - Various CEF performance improvements
    - Various improvements on models loading

    Server Patch (v0.1.798.595)
    - Added resource events by using triggerResourceEvent() on server side (More informations in our wiki)
    - Fixed vehicle door state not updating when using setVehicleDoorState() on server side


    Updates for Typescript definitions & Server API nuget package are also now available.